Zo heb je de meeste kans op opdrachten!
Ben jij al aangesloten bij Blog Brains? Dan zal je regelmatig nieuwe opdrachten in je mailbox ontvangen! Superleuk natuurlijk, maar hoe zorg je er nu voor dat je geselecteerd wordt voor jouw favoriete opdrachten? Want op die manier kun je meteen geld verdienen met je blog! Wij helpen je graag een handje!
1 Categorieën
Als je je blog hebt aangemeld via onze website ontvang je van ons een tweede inschrijfformulier. In dit formulier geef jij o.a. aan wat je interesses zijn en waar je over blogt, de zogenaamde categorieën. Je categorie is voor ons heel belangrijk bij het verstrekken van opdrachten. Voorbeeld: jij hebt een mamablog en valt in het Talent level. Wij hebben een opdracht voor een kinderkleding merk dat graag Talent en Wizard bloggers in wil zetten. Dan zal jij deze opdracht sowieso in jouw mailbox ontvangen. Hebben we een opdracht over ondernemen, dan zul jij deze opdracht niet voorbij zien komen omdat jij hebt aangegeven dat deze opdracht niet bij jouw blog past. Zo’n opdracht wordt dan uitgezet onder de business bloggers. Hoe breder je blogt, hoe meer categorieën je kunt opgeven en… hoe groter de kans op meer opdrachten!
2 Killer motivatie
Heb je een Blog Brains opdracht in je mailbox ontvangen waar je mega graag voor wil schrijven? Top! Omdat we je graag enthousiast willen maken over de opdracht steken we veel moeite in onze pitch. We hebben jou nodig en willen je graag aan boord voor een opdracht. Onderaan de pitch vragen we waarom jij voor de opdracht wil schrijven. Dit kun je heel simpel doen door ons een mailtje te sturen met jouw motivatie.
Dit hoeft echt geen heel boekwerk te zijn, maar maak in een paar zinnen duidelijk hoe jij de opdracht graag aan wil pakken. Zo hebben wij een duidelijk beeld van waarover jij wil schrijven en kunnen we kijken of dit matcht met de opdrachtgever. In sommige gevallen maakt de opdrachtgever zelf een bloggerselectie, hierbij wordt ook gekeken naar jouw motivatie. Het zou natuurlijk zonde zijn als jij niet uitgekozen wordt omdat je alleen maar “Ja ik wil me graag aanmelden voor deze opdracht” hebt gestuurd in plaats van een enthousiaste motivatie. Probeer dus in de huid van de opdrachtgever te kruipen en laat duidelijk en enthousiast weten welke insteek jouw artikel zou krijgen als je wordt geselecteerd voor de opdracht.
3 Check check dubbelcheck op spelfouten
Eigenlijk een open deur, maar toch zien we ze nog elke dag voorbijkomen: spel- en typefouten! Als blogger (die geld ontvangt voor zijn of haar diensten) is het natuurlijk een must om foutloze teksten aan te leveren. Want een tekst vol spelfouten staat niet alleen onprofessioneel, maar het is ook de grootste irritatie van elke opdrachtgever. Lees daarom voordat je de motivatie voor een opdracht verstuurt eerst altijd je mail nog helemaal door. En natuurlijk geldt dit ook voor het aanleveren van blogartikelen. Check check dubbelcheck voordat je op de verzendknop klikt!
4 Werk aan je domeinwaarde
Naast jouw motivatie is de domeinwaarde van jouw blog ook belangrijk. Helaas staren veel marketeers zich hier blind op, maar hoe hoger jouw domeinwaarde (DA), hoe interessanter jouw blog is voor onze opdrachtgevers. Domeinautoriteit is een nummer van 1 tot 100 wat de waarde van je domein aangeeft. De hoogte van het cijfer geeft een goede indicatie van je posities in de zoekmachine. Benieuwd hoe je je domeinwaarde kunt verbeteren? Dat lees je hier in ons blogartikel “In drie stappen naar een betere domeinwaarde!”
Veel succes! En heb je vragen over dit artikel, stuur ons dan gewoon een mailtje via info@blogbrains.nl!
Dit bericht heeft 0 reacties