Micro influencers: influencer marketing 2.0
Hoe meer hoe beter! Toch?
Dit gezegde gaat echt niet op voor influencer marketing.
Influencers met veel volgers kunnen een merk helpen meer exposure te creëren, maar zolang volgers niet betrokken zijn bij het account zijn ze niet gemotiveerd om verder te lezen, laat staan over gaan tot kopen. Micro influencers zijn dé oplossing voor dit probleem. Dit zijn social media of blog accounts met volgers met een hoge engagement rate, waardoor je vaak maar een fractie van de kosten kwijt bent in vergelijking met een groot account en een lage betrokkenheid graad. Tegelijkertijd is de traffic naar je website en conversie even hoog, of zelfs hoger.
Deze micro influencers bevinden zich in een nichemarkt en blijven dicht bij zichzelf. Hierdoor leveren ze waardevolle informatie aan hun trouwe volgers. Ze promoten producten of services die passen bij hun verhaal of levensstijl. Dat is precies de reden waarom ze een specifieke doelgroep aanspreken.
De aanpak
Het is daarom extra belangrijk dat je van tevoren grondig uitzoekt welke influencers of bloggers er bij jouw merk of product passen. Een micro influencer die zijn/haar focus legt op een gezonde levensstijl zal geen reclame maken voor een ongezond snoep-merk, om maar een voorbeeld te noemen. Zou ze dit wel doen, levert dit zowel voor haarzelf als voor het bedrijf wat ze promoot weinig op. Haar followers zullen haar grotendeels volgen uit de interesse voor haar gezonde levensstijl. Het heeft hierdoor weinig zin om domweg elke blogger / influencer die je online tegenkomt promotiemateriaal op te sturen. Dus, research is key!
Zorg ervoor dat je van tevoren weet welke doelgroep je aan wil spreken. Ook wat de strategie is van je influencer marketing actie. Wil je potentiële klanten zien te vinden door een groter bereik en hen informeren? Of draait het puur om directe conversie? Mag de blogger / influencer producten weggeven of een kortingscode? Het is belangrijk om duidelijke afspraken te maken met de micro influencer waarmee je in zee gaat.
De zoektocht naar micro influencers: We are here!
Gelukkig is Blog Brains er om je hierbij te helpen. Wij zijn gespecialiseerd in influencer marketing. We zorgen ervoor dat je altijd in zee gaat met relevante, enthousiaste bloggers die op hun beurt hun eigen volgers goed kennen. We hebben vaste prijsafspraken en schrijven duidelijke opdrachtomschrijvingen. Daarnaast zorgen we ook dat de blogartikelen SEO technisch goed in elkaar zitten. Hierdoor weten we zeker dat we zoveel mogelijk uit jouw influencer marketing actie halen!
Dit bericht heeft 0 reacties