Kamado Express

Het merk

Kamado Express is een niche webwinkel, gespecialiseerd in één type BBQ: de kamado BBQ. Een kamado is een zeer veelzijdige, eivormige buitenkeuken gemaakt van hoogwaardig keramiek. Veel mensen kennen dit type BBQ als Big Green Egg. Kamado Express voert meerdere merken naast dit befaamde merk. Recentelijk is er ook een winkel geopend onder een ander label: The Fire Station waar al deze mooie producten fysiek kunnen worden bekeken, gekocht en gebruikt tijdens workshops.

Kamado Express is ontstaan vanuit de passie voor koken en barbecueën. Het bedrijf heeft als doelstelling de meest complete en klantvriendelijke multi channel aanbieder van deze BBQ’s te zijn. BBQ en food zijn pure emotie dus een samenwerking met BBQ en foodbloggers hoorde bij de strategie. De emotie van bereidingen en het ideale barbecuemoment zijn dan ook terug te vinden in de blogartikelen.

Het doel

Het doel voor Kamado Express was de algehele vindbaarheid vergroten, de posities in Google verhogen en meer traffic ontvangen via blogs en organisch. Dit traject is uitgevoerd volgens ons strategisch advies en analyse.

De aanpak

We hebben voor Kamado Express 2 verschillende trajecten ingezet.

1e traject

Het eerste doorlopende traject liep 12 maanden (april 2017 – april 2018). De 2 belangrijkste doelen: de vindbaarheid en exposure (naamsbekendheid) vergroten.
In totaal zijn er 45 bloggers ingezet waarvan 22 met een lage DA (< 15). Dit is bewust gedaan als effectiviteitstest. Wat bleek: deze samenwerkingen sorteren eveneens goede effecten. Dat bewijst dat blindstaren op hoge DA waardes helemaal niet nodig is. Mixen van diverse levels blijkt goed te werken omdat blogsamenwerkingen gewoon waardevoller zijn dan andere technieken.

De keywords die tijdens het eerste traject gemixt door ons zijn ingezet, zowel branded als non-branded, zijn: Kamado Express, keramische BBQkamado grill en kamado bbq.

Voorbeelden van blogartikelen voor deze opdracht:

Roestompoes | Level: Talent | Categorie: Food

Mom on Top | Level: Talent | Categorie: Health

2e traject

Het tweede doorlopende traject liep 3 maanden (december 2018 – februari 2019). Voor deze opdracht hebben we ons met name gefocust op de keywords Green Egg en Big Green Egg.

In totaal zijn er 42 bloggers ingezet uit de levels Talent, Wizard en Genius. Dit zijn food bloggers, maar ook bloggers uit de categorieën Lifestyle, Mama en Alles voor mannen. Het onderwerp van de opdracht was: een BBQ in de winter!

Voorbeelden van blogartikelen voor deze opdracht:

Olivette | Level: Wizard | Categorie: Mama / Kinderen

Familie over de kook | Level: Wizard | Categorie: Food

Resultaat blog marketing campagne

Looptijd 1e campagne: 12 maanden

In combinatie met goede on page SEO was na een aantal maanden al een forse stijging van de trefwoorden te zien. Na de blogger actie is voor beide trefwoorden een nummer 1 positie behaald. Zelfs een jaar na de actie blijft het effect van de blogartikelen zichtbaar.

Hieronder een overzicht:

 

Trefwoord Beginpositie april 2017 Positie mei 2018 Positie juni 2019 Zoekvolume per maand
Keramische BBQ 27 1 3 1600
Kamado grill 36 1 1 1000

 

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord “keramische BBQ” te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne.

Bezoek: van nihil naar 475 instappunten
Bereikt binnen: 3 maanden

Positie in Google: stabiel op 1 in Google. Zonder andere inspanningen of linkbuilding.

Inmiddels zijn er al ruim 1,5 jaar geen bloggers meer ingezet op het trefwoord keramische BBQ en staat Kamado Express met dit trefwoord nog steeds binnen de top 3 positie.

Keyword: kamado grill
Zoekvolume: 1000 gemiddeld per maand 
Resultaat: van 14 naar 1 in Google

In april 2018 zijn voor het laatst bloggers ingezet op het trefwoord “kamado grill”. Inmiddels staat Kamado Express hiermee nog steeds op nummer 1 in de zoekresultaten.

Looptijd 2e campagne: 3 maanden

Tijdens de tweede campagne hebben we de focus gelegd op een van de belangrijkste trefwoorden voor Kamado Express: “Green Egg”. Hier wordt 18.100 keer per maand op gezocht. Na het inzetten van 42 bloggers, verspreid over 3 maanden, hebben we voor “Green Egg” een stijging gerealiseerd van positie 66 naar nummer 2 (en in april zelfs een nummer 1 positie!).

Hieronder een overzicht:

 

Trefwoord Beginpositie december 2018 Positie februari 2019 Positie juni 2019 Zoekvolume per maand
Green Egg 66 5 2 18100
Big Green Egg 58 8 4 8100

 

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord “Green Egg” te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne en de maanden daarna.

In bovenstaand overzicht is te zien dat de links zelfs maanden na de bloggeractie nog effect hebben!

Review Kamado Express

Als eigenaar van zowel Kamado Express als Blog Brains kan ik volop testen met blogsamenwerkingen. We hebben in totaal 3 pitches in een periode van 1 jaar uitgezet. Met alle levels, gemixt en separaat (Newbie only), zelfs deze laatste samenwerking heeft een enorme boost aan onze rankings en exposure gegeven.

Dat Blog Brains effectief, krachtiger en duurzaam is, wist ik al, maar dat de posities in de zoekmachine zo lang (zonder andere investeringen) stabiel zouden blijven staan, heeft mij zelf enigszins verbaasd. Je kunt hieruit opmaken dat kwalitatieve blogsamenwerkingen beter werken, per saldo veel goedkoper en effectiever zijn.

Kamiel van Riel, Eigenaar

Review Roestompoes:

De inspiratie voor het schrijven van de Kamado blog kreeg ik omdat het destijds ontzettend lekker weer was in Nederland. Het schrijven kwam ook op een moment dat ik gezien de stress met een thuiszittende man me meer probeerde te focussen op het genieten. Een stukje bezinning zeg maar, alles gaat altijd in een ontzettend snel tempo en daarmee loop je jezelf vaak voorbij. Stilstaan en rust nemen en vooral heel veel buiten zijn deed ons goed. En bij veel buiten zijn hoort uiteraard ook buiten eten. Mijn man is echt gek op barbecueën, het liefst zou hij elk weekend grote stukken vlees op de bbq gooien. Het weekend voordat ik het blog schreef hadden we toevallig gebarbecued dus kon ik heel goed omschrijven wat het die avond bij me losmaakte.

We hebben ontzettend gelachen om het geklungel met het vuur en vlees, ook de mannelijke drive om vuur te maken zorgde voor heel wat lachwekkende gesprekken met onze vrienden. Kortom, het bbq-en is voor ons niet alleen lekker en gezellig maar ook altijd de ultieme zomer beleving geweest.
Geen bbq is geen zomer. Het schrijven van het blog was voor mij ook leuk omdat ik zo woord voor woord de sfeer van die gezellige zomeravond kon herbeleven.

Het merk

Het merk

Kamado Express is een niche webwinkel, gespecialiseerd in één type BBQ: de kamado BBQ. Een kamado is een zeer veelzijdige, eivormige buitenkeuken gemaakt van hoogwaardig keramiek. Veel mensen kennen dit type BBQ als Big Green Egg. Kamado Express voert meerdere merken naast dit befaamde merk. Recentelijk is er ook een winkel geopend onder een ander label: The Fire Station waar al deze mooie producten fysiek kunnen worden bekeken, gekocht en gebruikt tijdens workshops.

Kamado Express is ontstaan vanuit de passie voor koken en barbecueën. Het bedrijf heeft als doelstelling de meest complete en klantvriendelijke multi channel aanbieder van deze BBQ’s te zijn. BBQ en food zijn pure emotie dus een samenwerking met BBQ en foodbloggers hoorde bij de strategie. De emotie van bereidingen en het ideale barbecuemoment zijn dan ook terug te vinden in de blogartikelen.

Het doel

Het doel voor Kamado Express was de algehele vindbaarheid vergroten, de posities in Google verhogen en meer traffic ontvangen via blogs en organisch. Dit traject is uitgevoerd volgens ons strategisch advies en analyse.

De aanpak

De aanpak

We hebben voor Kamado Express 2 verschillende trajecten ingezet.

1e traject

Het eerste doorlopende traject liep 12 maanden (april 2017 – april 2018). De 2 belangrijkste doelen: de vindbaarheid en exposure (naamsbekendheid) vergroten.
In totaal zijn er 45 bloggers ingezet waarvan 22 met een lage DA (< 15). Dit is bewust gedaan als effectiviteitstest. Wat bleek: deze samenwerkingen sorteren eveneens goede effecten. Dat bewijst dat blindstaren op hoge DA waardes helemaal niet nodig is. Mixen van diverse levels blijkt goed te werken omdat blogsamenwerkingen gewoon waardevoller zijn dan andere technieken.

De keywords die tijdens het eerste traject gemixt door ons zijn ingezet, zowel branded als non-branded, zijn: Kamado Express, keramische BBQkamado grill en kamado bbq.

Voorbeelden van blogartikelen voor deze opdracht:

Roestompoes | Level: Talent | Categorie: Food

Mom on Top | Level: Talent | Categorie: Health

2e traject

Het tweede doorlopende traject liep 3 maanden (december 2018 – februari 2019). Voor deze opdracht hebben we ons met name gefocust op de keywords Green Egg en Big Green Egg.

In totaal zijn er 42 bloggers ingezet uit de levels Talent, Wizard en Genius. Dit zijn food bloggers, maar ook bloggers uit de categorieën Lifestyle, Mama en Alles voor mannen. Het onderwerp van de opdracht was: een BBQ in de winter!

Voorbeelden van blogartikelen voor deze opdracht:

Olivette | Level: Wizard | Categorie: Mama / Kinderen

Familie over de kook | Level: Wizard | Categorie: Food

Resultaat

Resultaat blog marketing campagne

Looptijd 1e campagne: 12 maanden

In combinatie met goede on page SEO was na een aantal maanden al een forse stijging van de trefwoorden te zien. Na de blogger actie is voor beide trefwoorden een nummer 1 positie behaald. Zelfs een jaar na de actie blijft het effect van de blogartikelen zichtbaar.

Hieronder een overzicht:

 

Trefwoord Beginpositie april 2017 Positie mei 2018 Positie juni 2019 Zoekvolume per maand
Keramische BBQ 27 1 3 1600
Kamado grill 36 1 1 1000

 

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord “keramische BBQ” te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne.

Bezoek: van nihil naar 475 instappunten
Bereikt binnen: 3 maanden

Positie in Google: stabiel op 1 in Google. Zonder andere inspanningen of linkbuilding.

Inmiddels zijn er al ruim 1,5 jaar geen bloggers meer ingezet op het trefwoord keramische BBQ en staat Kamado Express met dit trefwoord nog steeds binnen de top 3 positie.

Keyword: kamado grill
Zoekvolume: 1000 gemiddeld per maand 
Resultaat: van 14 naar 1 in Google

In april 2018 zijn voor het laatst bloggers ingezet op het trefwoord “kamado grill”. Inmiddels staat Kamado Express hiermee nog steeds op nummer 1 in de zoekresultaten.

Looptijd 2e campagne: 3 maanden

Tijdens de tweede campagne hebben we de focus gelegd op een van de belangrijkste trefwoorden voor Kamado Express: “Green Egg”. Hier wordt 18.100 keer per maand op gezocht. Na het inzetten van 42 bloggers, verspreid over 3 maanden, hebben we voor “Green Egg” een stijging gerealiseerd van positie 66 naar nummer 2 (en in april zelfs een nummer 1 positie!).

Hieronder een overzicht:

 

Trefwoord Beginpositie december 2018 Positie februari 2019 Positie juni 2019 Zoekvolume per maand
Green Egg 66 5 2 18100
Big Green Egg 58 8 4 8100

 

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord “Green Egg” te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne en de maanden daarna.

In bovenstaand overzicht is te zien dat de links zelfs maanden na de bloggeractie nog effect hebben!

Review opdrachtgever

Review Kamado Express

Als eigenaar van zowel Kamado Express als Blog Brains kan ik volop testen met blogsamenwerkingen. We hebben in totaal 3 pitches in een periode van 1 jaar uitgezet. Met alle levels, gemixt en separaat (Newbie only), zelfs deze laatste samenwerking heeft een enorme boost aan onze rankings en exposure gegeven.

Dat Blog Brains effectief, krachtiger en duurzaam is, wist ik al, maar dat de posities in de zoekmachine zo lang (zonder andere investeringen) stabiel zouden blijven staan, heeft mij zelf enigszins verbaasd. Je kunt hieruit opmaken dat kwalitatieve blogsamenwerkingen beter werken, per saldo veel goedkoper en effectiever zijn.

Kamiel van Riel, Eigenaar

Review blogger

Review Roestompoes:

De inspiratie voor het schrijven van de Kamado blog kreeg ik omdat het destijds ontzettend lekker weer was in Nederland. Het schrijven kwam ook op een moment dat ik gezien de stress met een thuiszittende man me meer probeerde te focussen op het genieten. Een stukje bezinning zeg maar, alles gaat altijd in een ontzettend snel tempo en daarmee loop je jezelf vaak voorbij. Stilstaan en rust nemen en vooral heel veel buiten zijn deed ons goed. En bij veel buiten zijn hoort uiteraard ook buiten eten. Mijn man is echt gek op barbecueën, het liefst zou hij elk weekend grote stukken vlees op de bbq gooien. Het weekend voordat ik het blog schreef hadden we toevallig gebarbecued dus kon ik heel goed omschrijven wat het die avond bij me losmaakte.

We hebben ontzettend gelachen om het geklungel met het vuur en vlees, ook de mannelijke drive om vuur te maken zorgde voor heel wat lachwekkende gesprekken met onze vrienden. Kortom, het bbq-en is voor ons niet alleen lekker en gezellig maar ook altijd de ultieme zomer beleving geweest.
Geen bbq is geen zomer. Het schrijven van het blog was voor mij ook leuk omdat ik zo woord voor woord de sfeer van die gezellige zomeravond kon herbeleven.