Content voor Ingelogde Gebruikers
info@blogbrains.nl | +31 (0) 416 235005

Wij zijn op zoek naar meer exposure en willen topposities in Google behalen”

Het belangrijkste doel voor Hotel Maashof was om topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste trefwoorden, zoals Overnachting Venlo, Overnachten Venlo, Toverland overnachten en Hotel Venlo.

Daarnaast was het belangrijk om meer exposure te creëren voor het hotel. Hotel Maashof is een modern hotel, gelegen op een bijzondere locatie in een oase van rust nabij Venlo. Een comfortabele plek om te overnachten, te midden van de natuur, met vele recreatieve mogelijkheden en heerlijk eten & drinken. Het doel was dan ook om de doelgroep kennis te laten maken met het hotel. Hierbij moest naar voren komen dat Hotel Maashof dé geschikte locatie is voor een bijzonder weekend weg, voor dat heerlijke diner of juist voor die ene belangrijke vergadering: dit hotel is er voor (bijna) iedere gelegenheid!

De resultaten na een campagne looptijd van zeven maanden

In combinatie met goede on page SEO is na zeven maanden al een forse stijging van de 5 belangrijkste trefwoorden te zien. Omdat dit een doorlopende samenwerking is blijft deze stijgende lijn zich doorzetten. Het resultaat: twee nieuwe nummer 1 posities en twee nieuwe nummer 2 posities in Google in mei 2020! Dit bewijst hoe duurzaam een samenwerking met Blog Brains is.

Vanaf april 2020 zijn we ook bloggers gaan inzetten op het trefwoord ‘Weekendje weg Limburg’. Ook voor dit trefwoord is er na slechts één maand al direct een mooie stijging te zien.

Resultaat organische posities in Google

Trefwoord Beginpositie
oktober 2019
Eindpositie
mei 2020
Zoekvolume
Overnachten Venlo 9 1 110
Overnachten in Venlo 9 1 30
Overnachting Venlo 11 2 590
Toverland overnachten 4 2 320
Hotel Venlo 22 14 2400
Weekendje weg Limburg 25 20 480

De aanpak

We zijn begonnen met een kosteloze analyse. Op basis hiervan hebben we een strategie uitgewerkt en doelen bepaald. Oftewel: met hoeveel bloggers en uit welke levels kunnen de beste resultaten bereikt worden? De pitch is uitgezet onder relevante bloggers in de categorieën Reizen, Mama en Lifestyle. Hier zijn 64 enorm enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 28 beste bloggers voor Hotel Maashof hebben geselecteerd. Deze bloggers zijn verdeeld over twee levels, namelijk 14x Talent en 14x Wizard. De bloggers zijn verspreid over 7 maanden ingezet.

Omdat exposure ook een belangrijk doel was voor deze opdracht, mochten een aantal Wizard bloggers bij Hotel Maashof overnachten. Zij hebben tijdens hun verblijf zelf mooie foto’s gemaakt en enthousiaste, uitgebreide reviews geschreven. Ook zijn de foto’s en artikelen gedeeld op hun social media.

Voorbeelden van blogartikelen

Rachèl Kromdijk

Level: Wizard | Categorie: Lifestyle
read more

Vaker Vrolijk

Level: Wizard | Categorie: Lifestyle
read more

Max Hermans over de samenwerking met Blog Brains

“Na tegenvallende resultaten bij de traditionele linkbuilding partners werd het tijd voor een andere SEO aanpak. In onze zoektocht kwamen we als nel uit bij Blog Brains. De natuurlijke wijze waarop content wordt verspreid over het web maakt hun concept uniek. Echté mensen, met echte volgers op social media en een groot netwerk met bloggers die passen binnen de doelgroep zorgen voor échte resultaten in plaats van het traditioneel linkjes plaatsen via standaard teksten en portals. De resultaten in de eerste maanden zijn zeer veelbelovend!”

MAX HERMANS, MARKETING MEDEWERKER

Scroll naar boven