“Help ons topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste, relevante trefwoorden”
De opdracht
Het doel voor GuestHouse Hotel was om topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste trefwoorden, zoals Hotel Kaatsheuvel, Overnachten Kaatsheuvel en Hotel omgeving Kaatsheuvel.
Coen Schelfhorst over de samenwerking met Blog Brains
“Blog Brains heeft ons enorm geholpen in die eerste fase van ons nieuwe hotel. We zochten naar nieuwe en innovatieve manieren om te vertellen over ons concept en hebben met Blog Brains mooie resultaten behaald.
Het was best even lastig om dat typische GuestHouse gevoel over te brengen bij de organisatie en de bloggers maar toen we die fase voorbij waren, ontstonden er geweldige artikelen die breed zijn gedeeld en, nog belangrijker bijna, onder de relevante doelgroepen. Wij waren en zijn er superblij mee!”
Coen Schelfhorst – Eigenaar
De opdrachtgever
GuestHouse Hotel is een duurzaam hotelconcept waar je je 100% thuis zult voelen! Aan alles is gedacht; van ruime huiselijke kamers (met 6- persoons bedden!) tot een grote tuin met moestuintjes en hutten met glijbanen en zandbakken voor de kleintjes. En daar blijft het niet bij, want het kloppend hart van het hotel is de Kitchen. Hier kun je aanschuiven, meekijken in de pan, een hapje proeven en van de chefs leren hoe ze de heerlijkste gerechten maken. Alles voor het echte thuisgevoel, zodat jij helemaal jezelf kunt zijn. En dat allemaal op 500 meter (loop)afstand van de Efteling!
De aanpak
We zijn begonnen met een kosteloze analyse. Op basis hiervan hebben we een strategie uitgewerkt en doelen bepaald. Oftewel: met hoeveel bloggers en uit welke levels kunnen de beste resultaten bereikt worden? De pitch is uitgezet onder relevante bloggers in de categorieën Lifestyle, Mama en Reizen. Hier zijn 80 enorm enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 25 beste bloggers voor GuestHouse Hotel hebben geselecteerd. We hebben bloggers uit twee levels ingezet, namelijk 16x Talent en 9x Wizard. Deze bloggers zijn verspreid over 5 maanden ingezet.
Voorbeelden van blogartikelen
De resultaten na een campagne looptijd van 5 maanden
In combinatie met goede on page SEO was na vijf maanden al een forse stijging van alle 9 trefwoorden te zien. Een aantal maanden later heeft deze stijgende lijn zich doorgezet (zonder dat er nog andere linkbuilding activiteiten zijn gedaan). Het resultaat: 6 nieuwe nummer 1 posities in Google in januari 2019! Dit bewijst hoe duurzaam een samenwerking met Blog Brains is.
Resultaat organische posities in Google
Trefwoord | Zoekvolume per maand | Beginpositie april 2018 |
Eindpositie januari 2019 |
---|---|---|---|
Hotel Kaatsheuvel | 1.600 | 10 | 1 |
Kaatsheuvel overnachten | 50 | buiten top 100 | 1 |
Hotel omgeving Kaatsheuvel | 50 | 12 | 1 |
Hotel Efteling | 1.300 | 93 | 5 |
Hotel bij Efteling | 210 | 71 | 1 |
Efteling arrangement | 1.000 | buiten top 100 | 1 |
Overnachten Kaatsheuvel | 170 | 28 | 1 |
Efteling restaurant | 480 | buiten top 100 | 17 |
Restaurant in de buurt van de Efteling | 20 | buiten top 100 | 9 |