GuestHouse Hotel

Blog Brains / GuestHouse Hotel

GuestHouse Hotel

Het merk

Het GuestHouse Hotel is een compleet nieuw én duurzaam hotelconcept in Kaatsheuvel waar je je 100% thuis zult voelen. Niet voor niets is de slogan van het hotel: “Een hotel waar je jezelf kunt zijn, net als thuis”. Aan alles is gedacht: van ruime huiselijke kamers (met 6-persoons bedden!) tot een prachtige daktuin met moestuintjes en speelplezier voor de kleintjes. Daarnaast is De Kitchen het kloppend hart van het hotel. Hier kun je aanschuiven, meekijken in de pan, een hapje proeven en van de chefs leren hoe ze de heerlijkste gerechten maken. Het GuestHouse Hotel is een plek waar duurzaamheid, fun en relaxen helemaal samenkomen. Het hotel ligt op 500 meter loopafstand van de Efteling en is gespecialiseerd in arrangementen in combinatie met dit pretpark.

Het doel

Het doel voor GuestHouse Hotel was om topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste trefwoorden, zoals Hotel Kaatsheuvel, Overnachten Kaatsheuvel en Hotel omgeving Kaatsheuvel.

De aanpak

We zijn begonnen met een kosteloze analyse. Op basis hiervan hebben we een strategie uitgewerkt en doelen bepaald. Oftewel: met hoeveel bloggers en uit welke levels kunnen de beste resultaten bereikt worden?

Het GuestHouse Hotel opende in juni 2018 haar deuren. Om voor een vliegende start van de opening te zorgen zijn we in april al begonnen met het inzetten van bloggers.

De pitch is uitgezet onder relevante bloggers in de categorieën Lifestyle, Mama en Reizen. Hier zijn 80 enorm enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 21 beste bloggers voor GuestHouse Hotel hebben geselecteerd. Deze bloggers zijn verdeeld over de volgende blog levels:

  • 14x Talent
  • 7x Wizard

Voorbeelden van blogartikelen voor deze opdracht:

MiniMixTape | Level: Talent | Categorie: Kinderen

BregBlogt | Level: Wizard | Categorie: Lifestyle

Resultaat

Looptijd campagne: 4 maanden

In combinatie met goede on page SEO was na vier maanden een forse stijging van alle 9 trefwoorden te zien.

Hieronder een overzicht:

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord “Hotel Kaatsheuvel” te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne.

Met een gemiddeld zoekvolume van 1600 per maand is Hotel Kaatsheuvel een van de belangrijkste trefwoorden voor GuestHouse Hotel. Aan het begin van de campagne stond GuestHouse Hotel met dit trefwoord op positie 10 in Google. Na de inzet van de bloggers is dit gestegen naar positie 2, waar ze nu (september 2018) nog steeds staan. De klant blijft doorlopend investeren in al zijn posities om deze te behouden of te verbeteren.

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord Kaatsheuvel overnachten te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne.

Voor april 2018 scoorde GuestHouse Hotel op dit trefwoord niet in de top 100. Aan het begin van de campagne stond GuestHouse Hotel met dit trefwoord op positie 14 in Google. Na de inzet van onze bloggers is dit gestegen naar positie 5. Inmiddels staat GuestHouse Hotel met dit trefwoord zelfs op positie 2 in Google, wat bewijst dat de aanpak van Blog Brains effectief én duurzaam is!

Review GuestHouse Hotel

Blog Brains heeft ons enorm geholpen in die eerste fase van ons nieuwe hotel. We zochten naar nieuwe en innovatieve manieren om te vertellen over ons concept en hebben met Blog Brains mooie resultaten behaald.

Het was best even lastig om dat typische GuestHouse gevoel over te brengen bij de organisatie en de bloggers maar toen we die fase voorbij waren, ontstonden er geweldige artikelen die breed zijn gedeeld en, nog belangrijker bijna, onder de relevante doelgroepen. Wij waren en zijn er superblij mee!

Coen Schelfhorst, Eigenaar

Review BregBlogt:

Als geboren en getogen Brabantse kwam ik vroeger vaak in de Efteling. Het was voor mij dan ook een perfecte match om te schrijven over het nieuwe GuestHouse Hotel in Kaatsheuvel. Ter voorbereiding heb ik de website van het hotel helemaal uitgeplozen en een aantal mooie foto’s uitgekozen om aan het artikel toe te voegen. Vervolgens heb ik een informatief artikel geschreven met een persoonlijke insteek. Hiervoor stelde ik mijzelf vooraf een aantal vragen, zoals: zou ik zelf naar dit hotel toe gaan? Waarom raad ik het aan mijn lezers aan? Wat vind ik van het hotel? Het artikel werd goed ontvangen door mijn lezers, die duidelijk aangestoken waren door mijn enthousiasme!

Nog een paar cijfers: Het artikel is op mijn blog 413 keer gelezen. Op de website zijn in totaal 5 reacties geplaatst door lezers. Het bijbehorende Facebookbericht bereikte 3.076 mensen, kreeg 13 likes en 5 opmerkingen van lezers die anderen tagden of hun enthousiasme over het hotel deelden.

Het merk

Het merk

Het GuestHouse Hotel is een compleet nieuw én duurzaam hotelconcept in Kaatsheuvel waar je je 100% thuis zult voelen. Niet voor niets is de slogan van het hotel: “Een hotel waar je jezelf kunt zijn, net als thuis”. Aan alles is gedacht: van ruime huiselijke kamers (met 6-persoons bedden!) tot een prachtige daktuin met moestuintjes en speelplezier voor de kleintjes. Daarnaast is De Kitchen het kloppend hart van het hotel. Hier kun je aanschuiven, meekijken in de pan, een hapje proeven en van de chefs leren hoe ze de heerlijkste gerechten maken. Het GuestHouse Hotel is een plek waar duurzaamheid, fun en relaxen helemaal samenkomen. Het hotel ligt op 500 meter loopafstand van de Efteling en is gespecialiseerd in arrangementen in combinatie met dit pretpark.

Het doel

Het doel voor GuestHouse Hotel was om topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste trefwoorden, zoals Hotel Kaatsheuvel, Overnachten Kaatsheuvel en Hotel omgeving Kaatsheuvel.

De aanpak

De aanpak

We zijn begonnen met een kosteloze analyse. Op basis hiervan hebben we een strategie uitgewerkt en doelen bepaald. Oftewel: met hoeveel bloggers en uit welke levels kunnen de beste resultaten bereikt worden?

Het GuestHouse Hotel opende in juni 2018 haar deuren. Om voor een vliegende start van de opening te zorgen zijn we in april al begonnen met het inzetten van bloggers.

De pitch is uitgezet onder relevante bloggers in de categorieën Lifestyle, Mama en Reizen. Hier zijn 80 enorm enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 21 beste bloggers voor GuestHouse Hotel hebben geselecteerd. Deze bloggers zijn verdeeld over de volgende blog levels:

  • 14x Talent
  • 7x Wizard

Voorbeelden van blogartikelen voor deze opdracht:

MiniMixTape | Level: Talent | Categorie: Kinderen

BregBlogt | Level: Wizard | Categorie: Lifestyle

Resultaat

Resultaat

Looptijd campagne: 4 maanden

In combinatie met goede on page SEO was na vier maanden een forse stijging van alle 9 trefwoorden te zien.

Hieronder een overzicht:

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord “Hotel Kaatsheuvel” te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne.

Met een gemiddeld zoekvolume van 1600 per maand is Hotel Kaatsheuvel een van de belangrijkste trefwoorden voor GuestHouse Hotel. Aan het begin van de campagne stond GuestHouse Hotel met dit trefwoord op positie 10 in Google. Na de inzet van de bloggers is dit gestegen naar positie 2, waar ze nu (september 2018) nog steeds staan. De klant blijft doorlopend investeren in al zijn posities om deze te behouden of te verbeteren.

In onderstaande tabel is het verloop van het trefwoord Kaatsheuvel overnachten te zien in de looptijd van de Blog Brains campagne.

Voor april 2018 scoorde GuestHouse Hotel op dit trefwoord niet in de top 100. Aan het begin van de campagne stond GuestHouse Hotel met dit trefwoord op positie 14 in Google. Na de inzet van onze bloggers is dit gestegen naar positie 5. Inmiddels staat GuestHouse Hotel met dit trefwoord zelfs op positie 2 in Google, wat bewijst dat de aanpak van Blog Brains effectief én duurzaam is!

Review opdrachtgever

Review GuestHouse Hotel

Blog Brains heeft ons enorm geholpen in die eerste fase van ons nieuwe hotel. We zochten naar nieuwe en innovatieve manieren om te vertellen over ons concept en hebben met Blog Brains mooie resultaten behaald.

Het was best even lastig om dat typische GuestHouse gevoel over te brengen bij de organisatie en de bloggers maar toen we die fase voorbij waren, ontstonden er geweldige artikelen die breed zijn gedeeld en, nog belangrijker bijna, onder de relevante doelgroepen. Wij waren en zijn er superblij mee!

Coen Schelfhorst, Eigenaar

Review blogger

Review BregBlogt:

Als geboren en getogen Brabantse kwam ik vroeger vaak in de Efteling. Het was voor mij dan ook een perfecte match om te schrijven over het nieuwe GuestHouse Hotel in Kaatsheuvel. Ter voorbereiding heb ik de website van het hotel helemaal uitgeplozen en een aantal mooie foto’s uitgekozen om aan het artikel toe te voegen. Vervolgens heb ik een informatief artikel geschreven met een persoonlijke insteek. Hiervoor stelde ik mijzelf vooraf een aantal vragen, zoals: zou ik zelf naar dit hotel toe gaan? Waarom raad ik het aan mijn lezers aan? Wat vind ik van het hotel? Het artikel werd goed ontvangen door mijn lezers, die duidelijk aangestoken waren door mijn enthousiasme!

Nog een paar cijfers: Het artikel is op mijn blog 413 keer gelezen. Op de website zijn in totaal 5 reacties geplaatst door lezers. Het bijbehorende Facebookbericht bereikte 3.076 mensen, kreeg 13 likes en 5 opmerkingen van lezers die anderen tagden of hun enthousiasme over het hotel deelden.