Skip to content
info@blogbrains.nl | +31 (0) 416 235005 |

Het doel is om onze online zichtbaarheid te vergroten”

De opdracht

Het belangrijkste doel voor Geld.nl is om topposities in Google te verkrijgen. Dit willen ze bereiken met een groot aantal belangrijke trefwoorden met betrekking tot de onderwerpen: geld lenen, autoverzekering, hypotheek en zorgverzekering.

Teun van Mullekom over de samenwerking met Blog Brains

“Blog Brains heeft ons prima ondersteund bij het vergroten van onze online zichtbaarheid. Met behulp van Blog Brains hebben we in korte tijd mooie verwijzingen gekregen vanuit een groot netwerk aan bloggers. Dit is onze online vindbaarheid ten goede komen. Door de snelle en heldere communicatie vanuit Blog Brains verloopt de samenwerking uitstekend.”

Teun van Mullekom – Online Marketeer

De opdrachtgever

Geld.nl is een onafhankelijke vergelijkingssite waar je allerlei soorten verzekeringen, leningen en hypotheken met elkaar kunt vergelijken. Er zijn zoveel verschillende banken en verzekeraars op de markt, dat het soms onmogelijk lijkt om tot de beste deal te komen. Daarom kun je bij Geld.nl heel gemakkelijk de beste autoverzekeringen, zorgverzekeringen, reisverzekeringen, inboedelverzekeringen en hypotheekrentes vergelijken. Zo kun je dus zelf je geldzaken en verzekeringen goed regelen, zonder dat je onnodig te veel betaalt!

De aanpak

Zoals bij vrijwel elke samenwerking zijn we begonnen met een kosteloze analyse. Op basis hiervan hebben we een strategie uitgewerkt en bepaald op welke trefwoorden de focus moet komen te liggen. Omdat er op tientallen verschillende trefwoorden bloggers ingezet worden én er veel concurrentie is op veel trefwoorden, hebben we de pitch uitgezet onder ons volledige blogger netwerk. Het onderwerp ‘geld’ en ‘geld besparen’ is immers voor iedereen relevant. Er zijn dan ook honderden enthousiaste reacties binnengekomen voor deze opdracht. Van de periode oktober 2020 t/m maart 2021 hebben we elke maand ca. 20 nieuwe bloggers ingezet voor Geld.nl. Deze bloggers zijn verdeeld over drie verschillende levels, namelijk Talent, Wizard en Genius. De bloggers zijn verspreid over 6 maanden ingezet. Elke maand werden de resultaten geëvalueerd en op basis daarvan werd bepaald welke trefwoorden focus kregen in de volgende maand.

Voorbeelden van blogartikelen

Minke

Level: Wizard | Categorie: Lifestyle / Cadeau & Tips
Lees meer

Sandra

Level: Talent | Categorie: Ondernemen / Lifestyle
Lees meer

De resultaten na een campagne looptijd van 6 maanden

In oktober 2020 zijn we met de campagne voor Geld.nl gestart. De website scoorde met veel trefwoorden al op de eerste pagina in de zoekmachines, maar nog niet allemaal in de top 3. Daar lag dus onze uitdaging. De trefwoorden zijn opgedeeld in 4 onderwerpen: geld lenen, autoverzekering, zorgverzekering en hypotheek. Hierbij lag de focus vooral op trefwoorden met betrekking tot lenen en autoverzekeringen, zoals geld lenen, lening, persoonlijke lening, doorlopend krediet etc.

Binnen 3 maanden was er al direct een mooie stijging van een aantal belangrijke (sterk concurrerende) trefwoorden te zien. De komende maanden zorgen we ervoor dat deze posities behouden blijven én er ook weer nieuwe zoekwoorden op topposities komen te staan!

Resultaat organische posities in Google

Trefwoord Zoekvolume per maand Beginpositie
oktober 2020
Eindpositie
april 2021
doorlopend krediet 4.400 6 1
geld lenen voor auto 2.400 2 1
hoeveel geld kan ik lenen 1.000 1 1
geld lenen 33.100 2 2
lening 9.900 3 2
lening aanvragen 12.100 3 2
spaarrente vergelijken 2.400 3 2
spaarrente 6.600 5 4
persoonlijke lening aanvragen 590 5 4
vergelijkingssite 3.600 27 9
hypotheekrentes 110.000 16 10
hypotheekrente 110.000 24 12
Back To Top