YoungCapital

Het merk

YoungCapital is het grootste uitzendbureau voor jongeren! Jonge talenten zijn super belangrijk voor bedrijven die willen blijven vernieuwen. YoungCapital gelooft dan ook in de kracht van jonge mensen. Als digital natives hebben ze nieuwe ideeën over werken. Ze zijn ambitieus, creatief, flexibel en connected. Jongeren jagen vernieuwing aan bij organisaties. Ze helpen om taboes te doorbreken die in de weg zitten van groei. YoungCapital linkt daarom young professionals en jongeren tijdens de studie of vlak na het afstuderen aan werkgevers in heel Europa. De slogan luidt dan ook: Make Money Work!

Het doel

Het doel voor YoungCapital was om beter vindbaar te worden op trefwoorden gerelateerd aan bijbaantjes voor jongeren.

De aanpak

We hebben samen met YoungCapital gekozen om te focussen op de trefwoorden ‘werken 16 jaar’ en ‘werk voor 16 jarige’. Op deze trefwoorden heeft YoungCapital nog nooit eerder linkbuilding ingezet, hierdoor konden we duidelijk zien welk resultaat de bloggeractie precies zou hebben.

Op basis van onze kosteloze analyse en het budget hebben we ervoor gekozen om 3 Wizard bloggers in te zetten voor YoungCapital. Vervolgens hebben we een pitch uitgezet onder relevante Wizard bloggers in de categorieën Lifestyle en Ondernemen. Hier zijn 22 enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 3 beste bloggers voor YoungCapital hebben geselecteerd.

Voorbeelden van een blogartikel voor deze opdracht:

AnnaJirina | Level: Wizard| Categorie: Lifestyle

Resultaat

Looptijd campagne: 1 maand

Na de actie met de 3 blogartikelen was direct een forse stijging van diverse trefwoorden te zien.

In onderstaand ranking overzicht is te zien dat YoungCapital op de trefwoorden ‘werken 16 jaar’ en ‘werk voor 16 jarige’ de belangrijkste concurrentie voorbij is gestegen.

Maar niet alleen deze trefwoorden zijn gestegen, in de tabel hieronder is te zien dat ook andere trefwoorden zijn mee gestegen door de Blog Brains campagne. Op geen van de trefwoorden uit de tabel is eerder linkbuilding ingezet door YoungCapital. Hierdoor kunnen we aantonen dat de links in onze blogartikelen een positief effect hebben op het hele domein, waardoor de overige trefwoorden ook gestegen zijn in positie.

Hieronder een overzicht van de resultaten:

Review YoungCapital

Bij YoungCapital zijn we actief bezig met het schrijven van artikelen en blogs. Dit doen wij vooral vanuit onze eigen expertise en in ons eigen netwerk. Buiten onze eigen werkwijze en stijl valt natuurlijk nog een hoop te halen, juist dat maakte de pitch met Blog Brains zo interessant.
We hebben gekozen voor het uitlichten van pagina’s die wij niet actief pushen. Zo konden we mooi de resultaten meten van de 3 geschreven blogs.
De samenwerking ging goed, gemakkelijk en snel. Na het analyseren van de rankings en trefwoorden kan ik zeggen dat er in korte tijd mooie resultaten zijn geboekt.

Manuel Spoel, Teamlead Linkbuilding

Review AnnaJirina:

De grote kracht van mijn blog zit ‘m vooral in de persoonlijk geschreven artikelen. Zo schrijf ik graag over dingen die ik meemaak en die ik leuk vind, maar is er op mijn blog wél plek voor diverse onderwerpen! Ik geef er dus wel altijd een persoonlijke draai aan, zo ook bij mijn artikel voor YoungCapital. Het zou een artikel worden over bijbaantjes, wat perfect bij mij past, want ik heb een heleboel bijbaantjes gehad 😉 Ik deelde in dit artikel mijn persoonlijke tips voor het vinden van een leuke bijbaan. Ik heb met veel plezier aan dit artikel gewerkt en ik hoop hiermee mijn lezeressen te kunnen motiveren en inspireren!

Het merk

Het merk

YoungCapital is het grootste uitzendbureau voor jongeren! Jonge talenten zijn super belangrijk voor bedrijven die willen blijven vernieuwen. YoungCapital gelooft dan ook in de kracht van jonge mensen. Als digital natives hebben ze nieuwe ideeën over werken. Ze zijn ambitieus, creatief, flexibel en connected. Jongeren jagen vernieuwing aan bij organisaties. Ze helpen om taboes te doorbreken die in de weg zitten van groei. YoungCapital linkt daarom young professionals en jongeren tijdens de studie of vlak na het afstuderen aan werkgevers in heel Europa. De slogan luidt dan ook: Make Money Work!

Het doel

Het doel voor YoungCapital was om beter vindbaar te worden op trefwoorden gerelateerd aan bijbaantjes voor jongeren.

De aanpak

De aanpak

We hebben samen met YoungCapital gekozen om te focussen op de trefwoorden ‘werken 16 jaar’ en ‘werk voor 16 jarige’. Op deze trefwoorden heeft YoungCapital nog nooit eerder linkbuilding ingezet, hierdoor konden we duidelijk zien welk resultaat de bloggeractie precies zou hebben.

Op basis van onze kosteloze analyse en het budget hebben we ervoor gekozen om 3 Wizard bloggers in te zetten voor YoungCapital. Vervolgens hebben we een pitch uitgezet onder relevante Wizard bloggers in de categorieën Lifestyle en Ondernemen. Hier zijn 22 enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 3 beste bloggers voor YoungCapital hebben geselecteerd.

Voorbeelden van een blogartikel voor deze opdracht:

AnnaJirina | Level: Wizard| Categorie: Lifestyle

Resultaat

Resultaat

Looptijd campagne: 1 maand

Na de actie met de 3 blogartikelen was direct een forse stijging van diverse trefwoorden te zien.

In onderstaand ranking overzicht is te zien dat YoungCapital op de trefwoorden ‘werken 16 jaar’ en ‘werk voor 16 jarige’ de belangrijkste concurrentie voorbij is gestegen.

Maar niet alleen deze trefwoorden zijn gestegen, in de tabel hieronder is te zien dat ook andere trefwoorden zijn mee gestegen door de Blog Brains campagne. Op geen van de trefwoorden uit de tabel is eerder linkbuilding ingezet door YoungCapital. Hierdoor kunnen we aantonen dat de links in onze blogartikelen een positief effect hebben op het hele domein, waardoor de overige trefwoorden ook gestegen zijn in positie.

Hieronder een overzicht van de resultaten:

Review opdrachtgever

Review YoungCapital

Bij YoungCapital zijn we actief bezig met het schrijven van artikelen en blogs. Dit doen wij vooral vanuit onze eigen expertise en in ons eigen netwerk. Buiten onze eigen werkwijze en stijl valt natuurlijk nog een hoop te halen, juist dat maakte de pitch met Blog Brains zo interessant.
We hebben gekozen voor het uitlichten van pagina’s die wij niet actief pushen. Zo konden we mooi de resultaten meten van de 3 geschreven blogs.
De samenwerking ging goed, gemakkelijk en snel. Na het analyseren van de rankings en trefwoorden kan ik zeggen dat er in korte tijd mooie resultaten zijn geboekt.

Manuel Spoel, Teamlead Linkbuilding

Review blogger

Review AnnaJirina:

De grote kracht van mijn blog zit ‘m vooral in de persoonlijk geschreven artikelen. Zo schrijf ik graag over dingen die ik meemaak en die ik leuk vind, maar is er op mijn blog wél plek voor diverse onderwerpen! Ik geef er dus wel altijd een persoonlijke draai aan, zo ook bij mijn artikel voor YoungCapital. Het zou een artikel worden over bijbaantjes, wat perfect bij mij past, want ik heb een heleboel bijbaantjes gehad 😉 Ik deelde in dit artikel mijn persoonlijke tips voor het vinden van een leuke bijbaan. Ik heb met veel plezier aan dit artikel gewerkt en ik hoop hiermee mijn lezeressen te kunnen motiveren en inspireren!