Content voor Ingelogde Gebruikers
info@blogbrains.nl | +31 (0) 416 235005

Help ons topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste, relevante trefwoorden”

Het doel voor GuestHouse Hotel was om topposities in Google te verkrijgen op de belangrijkste trefwoorden, zoals Hotel Kaatsheuvel, Overnachten Kaatsheuvel en Hotel omgeving Kaatsheuvel.

De resultaten na een campagne looptijd van vijf maanden

In combinatie met goede on page SEO was na vijf maanden al een forse stijging van alle 9 trefwoorden te zien. Een aantal maanden later heeft deze stijgende lijn zich doorgezet (zonder dat er nog andere linkbuilding activiteiten zijn gedaan). Het resultaat: 6 nieuwe nummer 1 posities in Google in januari 2019! Dit bewijst hoe duurzaam een samenwerking met Blog Brains is.

Resultaat organische posities in Google

Trefwoord Beginpositie
april 2018
Eindpositie
januari 2019
Zoekvolume
Hotel Kaatsheuvel 10 1 1600
Kaatsheuvel overnachten < top 100 1 50
Hotel omgeving Kaatsheuvel 12 1 50
Hotel Efteling 93 5 1300
Hotel bij Efteling 71 1 210
Efteling arrangement < top 100 1 1000
Overnachten Kaasheuvel 28 1 170
Efteling restaurant < top 100 17 480
Restaurant in de buurt van de Efteling < top 100 9 20

De aanpak

We zijn begonnen met een kosteloze analyse. Op basis hiervan hebben we een strategie uitgewerkt en doelen bepaald. Oftewel: met hoeveel bloggers en uit welke levels kunnen de beste resultaten bereikt worden? De pitch is uitgezet onder relevante bloggers in de categorieën Lifestyle, Mama en Reizen. Hier zijn 80 enorm enthousiaste reacties op binnengekomen, waaruit we de 25 beste bloggers voor GuestHouse Hotel hebben geselecteerd. We hebben bloggers uit twee levels ingezet, namelijk 16x Talent en 9x Wizard. Deze bloggers zijn verspreid over 5 maanden ingezet.

Voorbeelden van blogartikelen

MiniMixTape

Level: Talent | Categorie: Kinderen
read more

BregBlogt

Level: Genius | Categorie: Lifestyle
read more

Coen Schelfhorst over de samenwerking met Blog Brains

Blog Brains heeft ons enorm geholpen in die eerste fase van ons nieuwe hotel. We zochten naar nieuwe en innovatieve manieren om te vertellen over ons concept en hebben met Blog Brains mooie resultaten behaald.

Het was best even lastig om dat typische GuestHouse gevoel over te brengen bij de organisatie en de bloggers maar toen we die fase voorbij waren, ontstonden er geweldige artikelen die breed zijn gedeeld en, nog belangrijker bijna, onder de relevante doelgroepen. Wij waren en zijn er superblij mee!

COEN SCHELFHORST, EIGENAAR

Scroll naar boven